UPC România ia în calcul posibilitatea intrării pe piața telefoniei mobile, prin intermediul unui operator MVNO, care va închiria instructură de la jucătorii prezenți pe acest segment al industriei, a declarat directorul general al UPC România, Severina Pascu, la ZF Digital ’12.
„Avem intenția de a intra pe telefonia mobilă prin intermediul unui MVNO. Avem un proiect în acest sens, dar nu pot avansa un termen. În prezent ne concentrăm pe furnizarea de mobilitate la nivelul locuințelor și apoi vom face pasul spre următorul nivel”, a spus Pascu.
Un MVNO este un operator care furnizează servicii de voce și date mobile fără a-și construi propria rețea de antene și fibră optică, ci închiriind infrastructura de la operatori existenți.
Prezentă pe piața românească din 1992, UPC este una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din România, furnizând servicii de televiziune prin cablu și prin satelit, internet de mare viteză și telefonie fixă digitală.
Operatorul are 1,147 milioane de clienți în 200 de orașe medii și mari.
În primele șase luni, veniturile în dolari ale UPC România au scăzut cu 9,7%, la 66 milioane de dolari. În lei, veniturile operatorului au crescut cu 2,6%, la 223 milioane de lei, de la 217 milioane de lei în aceeași perioadă a anului 2011.
UPC România este afiliată la UPC Broadband, divizia europeană a grupului Liberty Global, una dintre cele mai mari companii de comunicații prin cablu din lume.
Principalii concurenți ai UPC România sunt RCS&RDS și Romtelecom.